Dievo Sūnus Senajame Testamente
Senajame Testamente karalius
Dievo sūnus Egipte
Posakis „Dievo sūnus“ Egipte jau buvo žinomas trečiajame tūkstantmetyje prieš Kristų. Jis buvo naudojamas pažymėti tai, kad faraonas buvo dieviškasis karalius. Taip pat buvo mitų apie faraoną kaip dievo sūnų pažodine prasme.
Izraelio karalius kaip Dievo sūnus
Senovės Izraelyje apie karalių, kaip Dievo sūnų, buvo kalbama panašiai, kaip Egipte. Skirtumas tas, kad čia nėra minimi mitai – tai labiau vaizdingumo klausimas. Pavyzdžiui, Psalms 2:7 sakoma, kad karalius yra pagimdytas Dievo. Tai mums kalba veikiau apie patekimą į sostą, o ne apie karaliaus dieviškąją kilmę: sūnystė yra ne kilmės, o Dievo išsirinkimo požymis.
Kiti Dievo sūnūs
Žydų literatūroje posakis „žmogaus sūnus” nėra priskiriamas vien tik karaliui. Jis taip pat taikomas pranašams, visai Izraelio tautai ir pamaldiems asmenims praminti:
- Jeremiah 1:5 žodis „sūnus“ nevartojamas, tačiau omenyje turima ta pati sąvoka: pranašas
apibūdinamas kaip Dievo sūnus. Taigi, pranašas pareiškia savo pretenziją dėl titulo, kuris pirmiausia suteikiamas karaliui. - „Dievo sūnaus“ titulas taip pat taikomas visai Izraelio tautai, pavyzdžiui, Hosea 11:1, „Kai Izraelis buvo vaikas, aš jį pamilau ir iš Egipto pašaukiau savo sūnų.“
- Ankstyvajame judaizme „Dievo sūnus“ taip pat vartojamas doriems asmenims apibūdinti (pvz. Wisdom 2:18).
Kviečiame prisijungti!
Užsiregistravę ir prisijungę nemokamai galėsite:
skaityti daugiau Biblijos vertimų žymėtis jums svarbias Biblijos eilutes skirtingomis spalvomis užsirašyti savo įžvalgas ar iškilusius klausimus pastabų skiltyje žvilgtelėti į kai kuriuos Biblijos įvado straipsnius
Prenumeratoje papildomai:
audio Naujasis Testamentas keturių evangelijų pažodinis (interlinijinis) vertimas skaitantiems originalą – Nestle-Aland 28 redakcijos Naujasis Testamentas visi įvado į Bibliją ir Biblijos žinyno straipsniai galimybė naršyklėje kopijuoti Šventojo Rašto tekstą asmeniniams tikslams